Eesti Reisibussid

Teie busside kodu juba 10 aastat!

  • 2011 Mercedes-Benz (Tehtal)

    2011 Mercedes-Benz

  • 2001 Scania Irizar (48) Ranna Reisid

    2001 Scania

  • 2004 Setra

    2004 Setra

  • 2018 Mercedes-Benz

    2018 Mercedes-Benz

  • 2007 Scania Irizar K420 (53) HG Kurre

    2007 Scania

  • 1997 Scania (54) Puksiirabi 24h

    1997 Scania

Print Friendly, PDF & Email

BUSSIJUHI SÕIDUAEG

Selgitame, miks vahest bussijuhid on klientide vastu vastikud ja täiesti mõtlematult seisavad ja mis veel hullem, mõnikord pannakse isegi buss lukku ja keegi ei tohi bussi jääda või sealt oma asju käia toomas.


Teeme lihtsa näite et buss on tellitud hommikul TALLINNAST sõitmiseks JURMALA VEEPARKI.

Bussijuhil on bussis JUHIKAART, mis mõõdab SÕIDUAEGA (rooli märk), PUHKEAEGA (voodimärk) TÖÖAEGA (haamrid) VALMISOLEKUAEGA (ümbrik).

Ühte jutti tohib buss maksimaalselt sõita 4 tundi ja 30 minutit.


Kui me alustaksime TALLINNA kesklinnast sõit RIIA kesklinna ja teepeale ei oleks mitte ühtegi takistust, teeparandust, aeglast autot jne. siis saaks sõidu ära tehtud maksimaalselt 4 tunni ja 15 minutiga. Seega teoreetiliselt oleks ühe jutiga sõitmine täiesti võimalik!


Kui reisile minnakse – siis minemisel ja tulemisel on sageli vahe. Nimelt klient ei pane tähele seda et buss seisis kusagil 30 minutit – kuid tagasi koju tulles ollakse üllatunud – miks on vaja teha 45 minutit pausi! Kohe selgitame!


Iga sõidetud 4,5 tunni jooksul on bussijuht kohustatud tegema pausi vähemalt 45 minutit – siis hakkab 4,5 tundi otsast peale arvestama! Seda pausi on võimalus kahel moel poolitada 15 + 30 minutit või 30 + 30 minutit (kus juures teine paus peab olema vähemalt 30 minutit. Pausi ei tohi võtta 30 + 15 minutit!


Kui buss tuleb kliendile järgi. Siis üldjuhul tuleb buss varem ette. Sellisel juhul tuleks kindlasti buss tellida sellise koha peale, kus ta saab vabalt segamatult seista vähemalt 15 minutit. Kui buss tellitakse näiteks SOLARISE ette, siis peab arvestama et see 15 minutit seismist ei tule mitte kuidagi kõne alla!


Kui bussijuht avab pagasi ja pakib oma reisijate kohvreid siis peab olema tal aktiivne TÖÖAEG (haamrid) – see ei ole PUHKEAEG! See on MUUD TÖÖD!

Kui bussijuht avab pagasi ja lihtsalt seisab – siis on tal õigus aktiveerida PUHKEAEG ehk voodi. Pausid saavad siis olla 15, 30 või 45 minutit!

Sõites riigist välja. Peab tegema bussijuht JUHIKAARDIL riigivahetuse, seega ta jääb seisma lõpetab kaardil EESTI ja alustab LÄTIGA. Kõige mugavam on teha seda Tallinna suunal Riiga Ikla piiril.


NB! Kui bussijuht tuleb teile järgi, siis üldjuhul on ta saanud ära teha vähemalt 15 minutit pausi ja Eestist lahkudes oleks vajadus teha vähemalt 30 minutit pausi!

Probleemiks osutub aga see, et ka tagasi tulles on vaja teha kas üks pikk paus vähemalt 45 minutit või siis 2 pausi 15 + 30 minutit.


Kui reeglina buss alustab sõitu Jurmala veekeskuse juurest, siis tihti peale viiakse grupid LIDL-isse sööma, jah seal saab bussijuht kätte sageli oma 45 minutit pausi – kuid koju sõitmiseks jääb teekond endiselt liiga pikaks. Seega soovitavalt tuleks pikk söögipeatus võtta peale RIIA linna, siis saab ilusasti ühe jutiga koju tulla! Seega ärge pange pahaks aga tagasi tulles, kui sõitu alustatakse RIIA linnast või kaugemalt – tuleb ikkagi ära teha 15 + 30 või 45 minutit pausi, isegi siis kui keset RIIA linna on see paus juba tehtud!

 

Nii et taas parim lahendus oleks teha minnes kliendi juures 15 minutit peatust ja piiri peal 30 minutit peatust ja tagasi tulles 45 minutit piiril peatust või valida söögikohaks, mis asub RIIA linnast vähemalt 30 kilomeetrit Eesti suunas, siis jääb "varuaega" jokutamiseks!

Kui aga plaanitakse teha Riias näiteks ekskursioone või muid täiendavaid sõite, siis tuleks välja minna kindlasti kahe juhiga! Sest üks juht tohib roolida maksimaalselt 9 tundi (kuni 3 korda nädalas 10 tundi). See tähendab et tal pole võimalik ekskursiooni üksi teha.

BUSSIDE TELLIMINE

Meil on lehel 243 külalist ja 0 liiget