Eesti Reisibussid

Teie busside kodu juba 8 aastat!

  • 2008 Isuzu (Koitvedu)

    2008 Isuzu

  • 2007 Mercedes (koitvedu)

    2007 Mercedes

  • 2008 Temsa (RN Reisid)

    2008 Temsa

  • 1997 Scania (54) Puksiirabi 24h

    1997 Scania

  • 2006 Volvo (T.A. Bussid)

    2006 Volvo

  • 2004 Neoplan (Aim)

    2004 Neoplan

Print Friendly, PDF & Email

BUSSIGA SÕITMINE VÄLISMAALE

Selleks et bussiga sõitmine välismaale oleks bussijuhile, bussifirmale, politseiametnikule ja ka maksuametnikule korrektne, tuleks kindlasti bussijuhil esimesel võimalusel piiriületus fikseerida.

Käibemaksuseadus lubab kõikidel käibemaksukohuslastel bussifirmadel teha bussisõitu välisriiki 0% käibemaksuga.

Sellisel juhul peab olema täidetud oluline nõue: Sõidu algus ja lõpp peavad olema erinevad.

Selgitame praktilisemalt.

Sageli panevad raamatupidajad müügiarvele selgituse:
Teenuse nimetus: Transport (Tartu – Riia – Tartu) ja hind!

Sellisel juhul on avastamise korral õigus Maksu ja Tolliametil nõuda tagant järgi 3 aasta ulatuses 20% käibemaks - sest vormistus polnud korrektne!

Selline kirjeldus ei ole korrektne!

 

Esiteks – transport on teenus, mille mõiste on „kaubavedu“, seda tohivad kasutada ettevõtted – mis teostavad kaupade vedu – mitte bussifirmad.

Bussifirmadele on selgelt eraldi mõiste: „sõitjate vedu“ (EMTA 49399)


Korrektne oleks:
Sõitjate vedu Eesti, Tartu – Läti, Riia

ja kui on ka vaja need reisijad sealt tagasi tuua – siis kõige õigem on arve kirjutada kaherealine (viimine ja toomine) eraldi.

Kui sõidu alguse ja lõpu kohad on ridadel erinevad - siis on nõue "alguse ja lõpu riik peavad olema erinevad" täidetud!

 

SÕIDUMEERIK

Kahe sõidu vahele peab jääma vähemalt 45 minuti puhkepausi (mida tohib asendada 15 + 30 minutit või 30 + 30 minutit), kui puhkepaus poolitatakse – siis teine peab olema alati vähemalt 30 minutit.

Kõige õigem käitumine bussijuhi poolt oleks – kui ületatakse riigi piir, siis esimesel võimalusel tehakse paus, kõige mugavam on paus teha nii et võtate sõidukaardi välja – lõpetate tähisega EST (Eesti). Ning peale puhkepausi vastavalt siis olukorrale 15, 30, 45 minutit (kuidas just vajadus on) panete kaardi uuesti sisse, märgite käsitsi voodi ja panete algusriigiks uue riigi näiteks Läti.

Kui tegu on meeskonna sõitmisega, siis on asi palju lihtsam. Sõiduk tuleks korra piiripeal kinni pidada – juhid teevad vahetuse ning mõlemad juhid märgivad lõpuriigiks EST ja algusriigiks LAT. (tagasi tulles vastupidi).

Meeskonna sõidul pole 45 minutilise puhkepausi tegemine kohustuslik. Kliendile aga meelespeaks – et iga 9 tunni tagant peavad mõlemad juhid saama süüa ja puhata vähemalt 45 minutit. (siis ei ole ka poolitamise õigust!)

Bussifirma kindlasti peaks säilitama bussijuhi väljatrüki – sellise sõidu puhul, kui juht käis välisriigis, veel parem on kui see väljatrükk seotakse arvega, mille eest teenus osutati.

BUSSIDE TELLIMINE

Meil on lehel 86 külalist ja 0 liiget