Eesti Reisibussid

Teie busside kodu juba 8 aastat!

Print Friendly, PDF & Email

Sageli on olukord kus klient soovib tellida sõiduks bussi - ning arvab, et buss on nagu "hobune" ütled nõõ ja läheb siis tõmbad vasakut ohja ja keerab vasakule ning paremat ohja siis paremale. STOP!

SÕIDU TINGIMUSED JA MARSRUUT PEAB OLEMA JUHILE TEADA ENNE SÕIDU ALGUST
Esiteks selline on seadus ja teiseks, vastavalt sellele oskab teenusepakkuja teile esitada hinnapakkumise ja arvestada sõidukulu ning sõiduajakulu, ootamatud sõidumuutused sõiduajal viib välja bussijuhi rütmika ja võib häirida ka bussis olevaid kaasreisijaid!

PLANEERIMATA PEATUSED

Planeerimata peatused peavad olema siiski enne sõidu algust teada, või vähemalt "oletuslikult teada". Näiteks kui tellitakse buss Tallinnast - Tartu ja tagasi. Siis bussifirma arvestab sõidukilomeetrit, sõidule kuluva aja ja ooteaja ning teeb teile hinnapakkumise.

Sageli on olukord kus aga tagasitulles Tartust - Tallinna tõuseb grupijuht püsti, astub bussijuhi juurde ja hakkab kauplema "Kuule, meil kaks inimest tahavad Paides maha minna!".

Esmalt tähendab see automaatselt "sõiduaja" lisandumist ning bussijuht peab väga täpselt arvutama oma sõidu ja puhkeaega. Teiselt lisandub see ka "sõidukauguse" pikenemist, tulevad lisakilomeetrid ja täiendav kulu - millega pole bussifirma algselt hinnapakkumises arvestanud!

ALGUS JA LÕPP ÜHES KOHAS

Sageli on Tallinna reisijate puhul probleemiks, kui tullakse tagasi kusagilt pikalt bussireisilt ja siis tõuseb üks klient püsti, "Kuule kena sohver - saad sa mind Lasnamäele ära viia, samas tuleb teine klient, ma soovin kiiresti Mustamäele jne." Selliste jamade vältimiseks kehtib üldiselt kuldreegel, buss alustab ja lõpetab ühes kohas - ning reeglina täiendavaid peatusi ei tehta! Kui täiendavaid peatusi on vaja, tuleb see ette planeerida juba enne sõidualgust - et oskaksid kaasreisijad, bussijuht ja bussifirma täiendava sõidu ja ajakuluga arvestada!

LÕUNASÖÖK

Vanasti olid head ajad, bussijuht oli nagu valge härra, astus bussist välja ja kliendiga koos lauda lastes kliendil oma toidu eest ka maksta! Tegelikult klient ei pea otseselt juhi lõuna söögi eest tasuma, selle tasub bussifirma - kuid tehes lõuna peatuse, võiks siiski klient arvestada olukorraga, et bussijuht on siiski inimene ja kehakinnitust ning ka tühjendust, seega tuleks ühised lõunasöögid planeerida nii, et bussijuht on kui oma inimene - kellel peaks olema võimalus lõuna ajal süüa saada ja keha tühjendada.

Sageli rikuvad ära bussijuhi lõunad olukorrad, kus mõned üksikud inimesed nõuavad bussi jäämist, sest neil ei ole kas raha või tahtmist lõunasöögile minna. Esmajärjekorras peab aga bussijuht hoolitsema bussi turvalisuse eest ja kui mõni reisija end tahab bussi jätta, ongi kahjuks olukord - kus bussi ei saa lukku panna ja seega ei saa bussijuht seadusega ettenähtud lõunapausile minna.

Lääne-Euroopas kontrollitakse ka sageli et päevas oleks 45 minutiline (järjestikuline) puhkepaus, kus on võimalus bussijuhil lõunale minna.

BUSSIS LÕUNATAMINE

On juhuseid olnud, kus klient on olnud tark - ning palunud kõigil reisijatel oma toit kodust kaasa võtta, et siis teha vaikselt söömine hoopis bussis. Üldjuhul ei ole selline tarkus enesestmõistetav, sest inimesi on igasuguseid ja toitumisel (lõunasöögil bussis) tekib meeletult palju prügi, taarat ja kõike muud sodi - mille koristamine võtab sageli rohkem aega ja kulu. Seetõttu paljud bussifirmad ei lubagi bussis süüa, ning nagu eelmine rurbiik ütles - et ka bussijuht on inimene, kui reisijad on planeerinud näiteks bussis söömise, siis bussijuht peab saama tööpäeval (8 tunni jooksul) võimaluse korralikult puhata ja lõunatada!

TÖÖ JA PUHKEAEG

Üks sõiduetapp tohib kesta järjest 4 tundi ja 30 minutit (maksimaalselt). Sõidu etapi ajal on õigus bussijuhil teha pause 15 minutit + 30 minutit (erandkorras) tavakorras 45 minutit järjest. Kui klient teeb pausi näiteks 45 minutit peale 2 tunnist sõitu - siis hakkab 4 tundi ja 30 minutit uuesti algusest peale. Täpsemalt vaata siit

BUSSIDE TELLIMINE

Meil on lehel 112 külalist ja 0 liiget